طراحی دکوراسیون داخلی،طراحی نمای مدرن،کامپوزیت،کرتین وال،فریملس،لوور آلومینیومی

نمای کامپوزیت

پنجشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۵۹ ق.ظ

نمای کامپوزیت

کامپوزیت پانل آلومینیوم

کامپوزیت از ترکیب فیزیکی چند ماده مختلف به وجود می آید. این مخلوط در مجموع و با توجه به برخی معیارها، خواص بهتری از هر یک از اجزای تشکیل دهنده خود دارد.

مواد کامپوزیت به 3 دسته زیر تقسیم می شود:
1- کامپوزیت های زمینه سرامیکی(CMC)
2-کامپوزیت های زمینه فلزی (MMC)
3-کامپوزیت های زمینه پلیمری (PMC) که رایج ترین دسته کامپوزیت ها هستند.

مشخصات ورق های کامپوزیت آلومینیوم
ورق کامپوزیت آلومینیومی در کل از 3 لایه تشکیل می شود که 2 لایه آلومینیوم در اطراف و یک لایه از جنس پلی اتیلن در میان دو ورق آلومینیوم قرار دارد.نقش این لایه میانی عایق سازی در مقابل صوت و حرارت و انعطاف پذیری می باشد. از این ورق ها با اشکال مختلف می توان در نما و داخل ساختمان استفاده نمود. 

مزایای ورق پانل کامپوزیت آلومینیوم
 

وزن سبک : ورق های کامپوزیت در مقابل دیگر مصالح از جمله سیمان ،شیشه و سنگ دارای پایین ترین وزن ممکن می باشد.
خواص آکوستیک : فضای خالی پشت ورق های کامپوزیت باعث ایجاد خاصیت آکوستیک می شود.
 
شکل پذیری : به وسیله ابزار، می توان زوایای مختلف با لبه تیز تا 135 درجه را با این ورق ها ایجاد کرد، در حالی که برای مصالح رایج دیگر مانند سیمان، سنگ و شیشه این امر امکان پذیر نیست.

تنوع رنگ : با توجه به وجود تنوع رنگ ورق ها، طراحان می توانند از رنگ ها ی بسیار متنوع و مختلف از جمله رنگ های متالیک در طرح های خود استفاده کنند.برای رنگ کردن پانل ها از سیستم های بسیار پیشرفته و با کیفیت بالا استفاده شده است تا رنگ  مورد نظر بالاترین کیفیت و بهینه ترین مقاومت را در برابر شرایط نا مساعد جوی و آلودگی های صنعتی داشته باشد. این خواص به وسیله پوشش های فلورایدی یا PVDF تامین شده اند.

عملکرد غیریکپارچه در زلزله : با توجه به اینکه این ورق ها به صورت ثابت به نمای ساختمان متصل نمی شوند، هنگام وقوع زلزله، ورق ها در جای خود حرکت کرده و امکان فروریختن آن به حداقل می رسد.

امکان آب بندی نما : از ویژگی های نمای کامپوزیت، امکان آب بندی آن است به گونه ای که امکان نفوذ آب به زیر نما وجود نداشته باشد و آب ناشی از باران و برف پس از هدایت به شیار های تعبیه شده از محل معینی خارج می شوند.همچنین این ورق ها در برابر خوردگی ناشی از آب و هوا و باران های اسیدی کاملا مقاوم است و عوامل جوی هیچگونه تاثیری بر زیبایی و کیفیت نما نخواهد داشت.

مقاوت در برابر آتش سوزی : این مصالح در بسیاری از کشورها به عنوان مصالح ضداحتراق شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند. ضمن اینکه پس از آتش سوزی نیز برای محیط زیست آلودگی ایجاد نمی کنند، زیرا تمامی مواد به کار رفته در ساخت آن بدون CFC هستند.

بی نیاز  از شستشو : از دیگر ویژگی های این ورق ها تمیز ماندن آن است. دلیل تمیز ماندن این ورق ها، نوع رنگ مصرفی است که در اثر جریان هوا، الکتریسیته ساکن در ورق ایجاد نمی شود.در نتیجه گرد و غبار معلق در هوا جذب نشده و سطح آن تمیز می ماند. علاوه بر این، هرگونه گرد و غبار احتمالی نیز با اولین باران از روی سطح کاملا شسته می شود.

قابلیت تعویض پانلها : در صورت بروز هرگونه مشکل در یکی از پانل ها به دلایل مختلف، این قابلیت وجود دارد که بتوان بدون خرابی کل نما، تنها با تعویض پانل آسیب دیده، یک پانل نو جایگزین آن کرد.

http://agk.ir

  • design313

نظرات  (۱)

Personally I don’t think you need to write reviews about books to be a “book bl&r;ego#8221g. To me the conversations and ongoing discussions about books and reading are what I treasure about chatting with my blogging friends.I totally get the avoiding requirements thing. That’s why I rarely do challenges or readalongs and now fewer and fewer review books.Read what you want, when you want and review it or not depending on what you feel like. Just keep talking to me about books, life and the universe and all will be fine.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی