طراحی دکوراسیون داخلی،طراحی نمای مدرن،کامپوزیت،کرتین وال،فریملس،لوور آلومینیومی

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۰۹
تیر


نمای کرتین وال

تاریخچه:

در قرن ۱۸ اولین بنا از پنلهای گسترده شیشه با استفاده از آهن در دیترینکتون فلکس میل(Ditherington flax mill) بریتانیا ساخته شد بعدها در ساختمانی چون کریستال پالاس(crystal palace) که بارگذاری آن مانند کرتین وال بود بنا گردید . در سال ۱۸۶۴ تا ۱۸۶۶ در لیورپول توسط مهندس عمرانی به نام پتر الیس(peter ellis) از شیشه های پیوسته در نما استفاده شد، شیشه ها در سازه از فلز گسترده بودند که مزایای ورود نور به صورت گسترده را در پی داشت که همین مهم هزینه تامین نور را می کاست.

اولین ساختار کرتین وال با جنس استیل در سال ۱۹۰۱ میلادی در برلین ساخته شد و بعدها با استفاده از پروفیل عمودی(mullion) و آب بندی سیلکون و نگهدارنده شیشه (pressure plate) در لوور هاس (leve house) نیویورک سیتی آغاز شد در نهایت اولین نمونه مدرن کرتین وال در باهاس(bauhaus) در سال ۱۹۲۶ و (halide building)هالید بلدینگ در سال ۱۹۱۸ ساخته شدند.

 

Dessau-Bauhaus-004

مدرسه باهاوس –آرشیتکت:والتر گریپیوس

تعریف کرتین وال:

نمای که در عین سادگی قابلیت های پیشرفته ای چون عایق حرارتی کاملا مناسب،حفاظت از صدا محیط خارجی و عکس آن، عایق رطوبتی، ایجاد بازشو گسترده ورود نور و منظر، و سازه جدار خارجی جهت مقابله با نیروی باد،زلزله و سایر بارهای از پیش تعریف شده می باشد که از نظر اقتصادی و با رویکرد پایداری نما غالب همه نیازهای یک مجموعه را برآورده می سازد.

نمای کرتین وال در عصر حاضر از جمله نمای غالب پروژه های روز دنیا می باشد.

http://agk.ir