طراحی دکوراسیون داخلی،طراحی نمای مدرن،کامپوزیت،کرتین وال،فریملس،لوور آلومینیومی

معرفی نمای کرتین وال

چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۱۴ ب.ظ


معرفی نمای کرتین وال

65342-6847941

نمای کرتن وال(Curtain wall) نوعی پوشش شیشه ای در سطح نما می باشد که در اصطلاح به آن دیوار شیشه ای نیز می گویند.کرتین وال جزو اجزای ساختمان محسوب نمی شود و تنها وزن خود را تحمل می کند و هیچگونه باری ناشی از وزن ساختمان را متحمل نمی شود.

از جمله مزیت های نمای کرتین وال عبور نور عمیق تری به داخل ساختمان است.

نمای کرتین وال در هنگام برخورد باد های افقی با ساختمان بار موجود را به سازه اصلی انتقال می دهد.

نمای کرتن وال از جمله نماهایی است که از ورود هوا و آب به داخل ساختمان جلوگیری می کند.کرتن وال از یک قاب آلومینیومی(اکسترود شده) و شیشه درون آن قاب تشکیل شده است.

تطابق ضریب انبساط حرارتی بین کرتن وال و دیواره ای که کرتن وال بر روی آن نصب می گردد از جمله نکاتی است که در نمای کرتین وال مدنظر قرار میگیرد.

میزان مصرف شیشه از جهت کنترل حرارت و دید بسیار مهم است و تأثیر به سزایی بر روی پارامترهای فوق می گذارد، لذا به منظور کنترل حرارت و سایر پارامترها از نماهای ترکیبی نظیر ترکیب پوشش های سنگی یا سرامیک خشک ، نمای کامپوزیت آلومینیومی ، لوور آلومینیومی (Louver)، نمای فریم لس ،پنجره های تهویه یا ونت (vents) استفاده می شود.

نمای کرتین وال باید به گونه ای طراحی شود که  که تمامی بارهایی را که بر روی آنها اعمال میشود تحمل کنند و به علاوه از نفوذ هوا و آب به درون ساختمان جلوگیری نمایند.

بارهای اعمال شده برروی کرتن وال توسط قلاب هایی که قاب کرتن وال را به ساختمان متصل می کنند ،به ساختمان منتقل می شوند و لازم است که در طراحی سازه ساختمان این بارها لحاظ شوند.

بارهای معمولی اعمال شده به کرتن وال عبارتند از :

۱- بار مرده

۲- بار ناشی از باد

۳- بار ناشی از زلزله

۴-بار ناشی از برف

۵- بار ناشی از حرارت

۶- بار ناشی از انفجار

http://agk.ir


  • design313

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی