طراحی دکوراسیون داخلی،طراحی نمای مدرن،کامپوزیت،کرتین وال،فریملس،لوور آلومینیومی

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۰
شهریور

محاسن و معا یب سنگ گرانیت در نما

نمای سنگ

عایق صوت و حرارت:این نما بدلیل عبور دادن صدا و حرارت هیچ گونه عایق صوتی و حرارتی نبوده و به هدر رفتن انرژی نیز کمک می نماید.
صرفه اقتصادی:سنگ گرانیت از نظر بالا بودن قیمت سنگ و همچنین هزینه نصب آن به صرفه نبوده.البته با در نظر گرفتن کیفیت و زیبایی آن میتوان از قیمت بالای آن تا حدودی چشم پوشی نمود ولی بدلیل نداشتن آیتمهای دیگر نمی توان آن را بطور۱۰۰% بکار گرفت.
دوام:نمای سنگ گرانیت دارای استقامت و دوام بالایی می باشد اما باید در نظر داشت که در شرایط آب و هوایی مختلف چسبندگی سنگ بخوبی انجام نمی گیرد و بعد از مدت کوتاهی سنگ از محل نصب خود خارج و نما را دچار نقص مینماید و نباید از مشکلات جانی و مالی که میتواند دراثر سقوط سنگ رخ دهدغافل بود.
تنوع طرح:سنگ گرانیت از نظر تنوع در جایگاه نسبتا خوبی قرار دارد ولی باز هم با توجه به نیاز بازار و تنوع طلبی آن نمیتوان این سنگ را متنوع دانست.
جرم پذیری:سنگها در کل بدلیل سطحی که دارند و از طبیعت حاصل شده اند جرم پذیر می باشند و ذرات معلق در هوا را بسطح خود گرفته و بعد از گذشت زمان کوتاهی رنگ و طرح اولیه خود را از دست داده که برای بازیابی مستلزم شستشو میباشد.
سرعت اجرا:سرعت اجرای سنگ گرانیت بدلیل عملیات ملات ریزی پشت سنگ و نیز زمان بر بودن گیرایی ملات و سنگ پایین بوده و مدت زمان زیادی را بخود اختصاص میدهد که از این مقوله در مباحث امروز نمی توان گذشت.
وزن:از آنجا که امروزه بار مرده در ساختمان یکی از عوامل مهم و شاخص بحساب می اید نمی توان وزن بالای سنگ گرانیت و ملات آن را بروی ساختمان نادیده گرفت و بحساب نیاورد.
تنوع رنگ:سنگ گرانیت با توجه به معادن موجود در کشور و نیز ابزارآلات سیقل دادن آن دارای تنوع رنگ نسبتا قوی می باشد که میتوان از این حیث از آن در نما سود برد.
آتش سوزی:آتش سوزی یکی از مقوله هایی هست که سنگ گرانیت هیج گونه تاثیری در مهار و یا شعله ورترکردن آن نداشته و در این مورد نمی توان به این محصول در نما تکیه کرد.
محاسن و معایب سنگ تراورتن در نما
عایق صوت و حرارت:نمای تراورتن نیز بمانند دیگر سنگها بدلیل عبور دادن حرارت و صدا هیچ گونه عایق صوتی و حرارتی نبوده و کمک زیادی به هدر رفت انرژی مینماید
صرفه اقتصادی:نمای سنگ تراورتن با توجه به معادن انبوه در کشور از نظر قیمت انعطاف بیشتری داشته و از این نظرنسبتا به صرفه بوده ولی عواملی دیگری که از نقاط ضعف این سنگ میباشد مانع از استفاده همیشگی این محصول می گردد.
دوام:سنگ تراورتن یکی از با دوام ترین سنگهای موجود در بازار ایران بوده که از مقاومت بالایی برخوردارمی باشد.این سنگ بدلیل خلل و فرج زیاد بعد از ساب خوردن و بتونه شدن بر مقاومت و دوام اولیه آن افزوده شده و کیفیت آن را بالا میبرد

agk.ir