طراحی دکوراسیون داخلی،طراحی نمای مدرن،کامپوزیت،کرتین وال،فریملس،لوور آلومینیومی

محاسن و معا یب سنگ گرانیت در نما

شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۴۸ ق.ظ

محاسن و معا یب سنگ گرانیت در نما

نمای سنگ

عایق صوت و حرارت:این نما بدلیل عبور دادن صدا و حرارت هیچ گونه عایق صوتی و حرارتی نبوده و به هدر رفتن انرژی نیز کمک می نماید.
صرفه اقتصادی:سنگ گرانیت از نظر بالا بودن قیمت سنگ و همچنین هزینه نصب آن به صرفه نبوده.البته با در نظر گرفتن کیفیت و زیبایی آن میتوان از قیمت بالای آن تا حدودی چشم پوشی نمود ولی بدلیل نداشتن آیتمهای دیگر نمی توان آن را بطور۱۰۰% بکار گرفت.
دوام:نمای سنگ گرانیت دارای استقامت و دوام بالایی می باشد اما باید در نظر داشت که در شرایط آب و هوایی مختلف چسبندگی سنگ بخوبی انجام نمی گیرد و بعد از مدت کوتاهی سنگ از محل نصب خود خارج و نما را دچار نقص مینماید و نباید از مشکلات جانی و مالی که میتواند دراثر سقوط سنگ رخ دهدغافل بود.
تنوع طرح:سنگ گرانیت از نظر تنوع در جایگاه نسبتا خوبی قرار دارد ولی باز هم با توجه به نیاز بازار و تنوع طلبی آن نمیتوان این سنگ را متنوع دانست.
جرم پذیری:سنگها در کل بدلیل سطحی که دارند و از طبیعت حاصل شده اند جرم پذیر می باشند و ذرات معلق در هوا را بسطح خود گرفته و بعد از گذشت زمان کوتاهی رنگ و طرح اولیه خود را از دست داده که برای بازیابی مستلزم شستشو میباشد.
سرعت اجرا:سرعت اجرای سنگ گرانیت بدلیل عملیات ملات ریزی پشت سنگ و نیز زمان بر بودن گیرایی ملات و سنگ پایین بوده و مدت زمان زیادی را بخود اختصاص میدهد که از این مقوله در مباحث امروز نمی توان گذشت.
وزن:از آنجا که امروزه بار مرده در ساختمان یکی از عوامل مهم و شاخص بحساب می اید نمی توان وزن بالای سنگ گرانیت و ملات آن را بروی ساختمان نادیده گرفت و بحساب نیاورد.
تنوع رنگ:سنگ گرانیت با توجه به معادن موجود در کشور و نیز ابزارآلات سیقل دادن آن دارای تنوع رنگ نسبتا قوی می باشد که میتوان از این حیث از آن در نما سود برد.
آتش سوزی:آتش سوزی یکی از مقوله هایی هست که سنگ گرانیت هیج گونه تاثیری در مهار و یا شعله ورترکردن آن نداشته و در این مورد نمی توان به این محصول در نما تکیه کرد.
محاسن و معایب سنگ تراورتن در نما
عایق صوت و حرارت:نمای تراورتن نیز بمانند دیگر سنگها بدلیل عبور دادن حرارت و صدا هیچ گونه عایق صوتی و حرارتی نبوده و کمک زیادی به هدر رفت انرژی مینماید
صرفه اقتصادی:نمای سنگ تراورتن با توجه به معادن انبوه در کشور از نظر قیمت انعطاف بیشتری داشته و از این نظرنسبتا به صرفه بوده ولی عواملی دیگری که از نقاط ضعف این سنگ میباشد مانع از استفاده همیشگی این محصول می گردد.
دوام:سنگ تراورتن یکی از با دوام ترین سنگهای موجود در بازار ایران بوده که از مقاومت بالایی برخوردارمی باشد.این سنگ بدلیل خلل و فرج زیاد بعد از ساب خوردن و بتونه شدن بر مقاومت و دوام اولیه آن افزوده شده و کیفیت آن را بالا میبرد

agk.ir


  • design313

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی