طراحی دکوراسیون داخلی،طراحی نمای مدرن،کامپوزیت،کرتین وال،فریملس،لوور آلومینیومی

نمای لامل

يكشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۴۰ ب.ظ

نمای لامل

facecap2

نمای لامل

نمای کرتین وال شیشه ای در انواع گوناگونی تولید میشود که میتوان به دو گروه اصلی آن یعنی سیستم یونیتایز و سیستم لامل اشاره کرد. قابل ذکر است که در اکثر نقاط دنیا سیستم لامل را به نام سیستم استیک (Stick) میشناسند.

این نوع نما بصورت صنعتی ساخته میشود و جزئیات آن طوری طراحی شده است که استراکچر تمام آلومینیومی آن در مواجه با انواع تنشهای وارده از جابجایی سازه اصلی ساختمان در زلزله، نیروی مستقیم زلزله و باد ، نشست های احتمالی و وزن خود نما کاملا منعطف عمل کرده که بخاطر همین قابلیت به آن self-support یا خود ایستا اطلاق میگردد.

در نمای کرتین وال شیشه ای انواع ضخامت های شیشه دوجداره از ۱۸ تا ۴۰ میلیمتر قابل نصب است. از مزیات نمای کرتین وال شیشه ای لامل می توان به عدم مشاهده هرگونه پیچ یا پرچ، عدم محدودیت انتخاب رنگ و امکان نصب بازشو مخفی و بازشو لولایی به داخل بازشو یا دوجهته اشاره نمود.

 نمای شیشه ای لامل یا فیس کپ(Stick)

ساختار این نوع نما پروفیل های ضخیم و قوی آلومینیومی می باشد که بعد از آماده سازی توسط نبشی های آهنی ، که دارای شیارهای لوبیایی است مستقیما به صفحه پلیت (صفحه بولت) یا شاسی نصب ، مونتاژ (شبکه) و ریگلاژ می شوند.

شیشه ها در این نما از سمت نمای خارجی  روی شبکه ی ساخته شده از پروفیل های لامل قرار گرفته و توسط پروفیل های شیشه خور ثابت می شوند.در انتها شیشه خورها با روکوب ها پوشیده می شوند. نمای لامل با وجود پیشرفت نما ، هنوز هم در کشورهای اروپایی و آمریکایی استفاده می شود.

مزایای نمای لامل:

۱- دارای بازشو مخفی و غیر مخفی

۲- امکان نصب بازشو به سمت داخل و یا دو جهته

۳- درپوش های مختلف با قطرهای مختلف ۵۰ میلیمتر تا ۸۰ میلیمتر که از سمت بیرون قابل رویت باشد و

۴- قابلیت ریگلاژ سازی

۵- امکان در نظر گرفتن شبکه ها با ابعاد بزرگتر

۶- دارای لاستیک EPDM جهت آب بندی وهوابندی

۷- استفاده از شیشه های دو و چندجداره در ضخامت های مختلف

۸- لامل های ارتفاعی توسط لقمه هایی موسوم به سینی با فواصل ۲سانتی جهت عملکرد مستقل روی هم قرار می گیرند.این سینی ها به یکی از لامل ها پیچ و در دیگری آزاد می باشد.

۹- لامل چند سایز مختلف دارد که از ساختمان هایی با ۱طبقه تا طبقات بیشتری را می توان با آن اجرا کرد.

http://agk.ir


  • design313

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی